Oi tätä Suomen alhaista tilaa

Olemme saaneet viime kuukausina kauhulla lukea uutisista, mihin tilaan rakasta kotimaatamme ollaan viemässä. Viimeisten eduskuntavaalien jälkeen hallitusjärjestelyillä pyyhittiin aito demokratia järjestelmästämme vaalien niukkaakin niukemman voittajapuolueen toimesta ja näin meillä on hallituksessa kahta ryhmää lukuunottamatta kaikki muut puolueet, poislukien vaalien toiseksi sekä kolmanneksi eniten ääniä saaneet ryhmät, jotka eivät sen aikaisen pääministerin arvolle sopineet.

Nyt tämä vasemmistohallitus on ajamassa Suomea koronan sekä EU:n myötä ikuiseen velkavankeuteen ja mikä pelottavinta, kohti EU:n liittovaltiota EU:n yhteisten lainojen myötä.

Koronapandemian varjolla hallitus ottaa lisää velkaa ja kuormittaa jo valmiiksi velkaantunutta valtiontaloutta ja jättää tärkeitä hallitusohjelman toimia toteuttamatta, esimerkiksi työllisyystoimet. Mutta ei yhtä, hallitus on ollut aktiivinen saralla, jota työssä käyvän veronmaksajan on hyvin vaikea ymmärtää, nimittäin turvapaikanhaku prosessi on ollut pinnan alla hyvinkin aktiivista, toki pimeät toimet pulpahtivat pintaan ministeri Haaviston jäädessä kiinni suhmuroinnista Al-holin tapauksessa, jossa mahdollisesti radikalisoituneita Suomen kansalaisia kotiutetaan pakolaisleiriltä kotimaahan suojelupoliisin varoituksista huolimatta. Viimeisimpänä uutisena saimme lukea Iltalehdestä (27.7.-20) ministeri Ohisalon haastattelun, jossa ministeri haluaa helpottaa perheenyhdistämistä, sattumalta samaan aikaan kun Al-holin vanhemmat sekä kreikan ensimmäinen “orpolasten” ryhmä on saapumassa tai on jo saapunut Suomeen, onkohan tässä kyse ns. ” ankkurilapsista”, jotka Suomeen päästyään ja perheenyhdistämisprosessin helpottumisen myötä saavat sukulaisensa Suomi-neidon huomaan sekä Kelan etuuksien piiriin.

YLE uutisoi 2.12.-10 Rauman vastaanottokeskuksen lopettamisesta turvapaikanhakijoiden määrän vähenemisestä johtuen, Ilta-Sanomat sen sijaan uutisoi 24.6.-20 lopetettavista vastaanottokeskuksista, jossa Rauman keskusta ei enää mainittukaan, tuleeko Raumalle näin uusi ankkuripaikka? Mielestäni näin veronmaksajan näkökulmasta, olisi vähintään kohtuullista avoimesti informoida kansalaisia näistä asioista, eikä suhmuroida kaikessa hiljaisuudessa muiden kuin veronmaksajan eteen tehtävästä työstä, joka pahimmassa tapauksessa uhkaa Suomi-neidon sisäistä turvallisuutta, eikä juurikaan nosta työllisyyttä. Ihmisarvo on meillä aivan kaikilla, sehän on selvää, mutta pieni Suomi ei vain yksinkertaisesti voi kantaa vastuuta kaikista ulkomaisista hätää kärsivistä, koska ei täällä meilläkään kaikki ihan kunnossa ole. Mieluummin työtä tekevä ihminen (valtaosa) näkisi veroeurojen ohjautuvan kotimaahan kotimaisille suomalaisille, jotka syystä tai toisesta ovat hieman yhteiskunnan kelkasta pudonneet. Vappusatasia ja koronakorotuksia hoitohenkilökunnalle kyllä on luvattu, mutta toteutus on tainnut sekin jäädä Koronan alle. Tuntuu käsittämättömältä, miksi nykyhallitukselle tuntuu kaikki muut olevan priorisoituna korkeammalle kuin suomalaiset veroja maksavat työläiset, jotka kaikki nämä kulut viime kädessä maksavat, Italian pankit sun muut ulkopuoliset kulut, kehitysapu sekä Euroopan kovimmat kotimaiset verot, (polttoainevero, sähkövero). Aina täytyy toki muistaa palkkamaltti, kun palkankorotuksista puhutaan. Tuntuu, että Suomalaiset veronmaksajat kiinnostavat hallitusta vain ja ainoastaan maksumiehen roolissa. Ai niin meinasi unohtua, onhan Suomeenkin sijoitettu, nimittäin turhin uudistus koskaan mitä Suomessa on toteutettu, nimittäin sukupuolineutraalit liikennemerkit, ei siitä sen enempää, ei rahaa voi turhempaan laittaa! Vielä kevennykseksi, miksi peuraeläinvaaramerkissä on peuralla sarvet? Eikös se nyt loukkaa naaraita….mutta viimekäsessähän AINA joku loukkaantuu.

Oe voe ja yhden kerran!!!

Tomi Vainio

Perussuomalaisten valtuustoryhmä